Ulrikas World

Alla inlägg under juli 2011

Av Ulrika - 26 juli 2011 21:00

Denna dagen har gått fort,

har gjort en hel massa här hemma, duktiga mej ;)

Har tvättat,hängt tvätt,diskat,handlat,gjort mat ,plockat undan en del här hemma,

så skönt så att få lite gjort,


För imorgon blir jag borta några timmar ska iväg o gratta S som fyller år,

Sen imorgon kväll så är det packa som gäller,

för på Torsdag åker sonen på semester med min syster o hennes familj i några dagar,

supersnällt att han får följa med dom, 

dom kommer säkerligen få en underbar resa :D


Har idag gjort en ny header till bloggen,

super nöjd är jag det kan jag lova,,


Mitt liv är verkligen underbart <3<3<3

Allt har blivit som jag kämpat för och velat hittills,

och så kommer det fortsätta det är jag övertygad om,

Ångrar mig inte en sekund,

jag vet att jag gjort rätt val längs min resa,

och alla som tvivlar på mig,vänta ni bara jag kommer bevisa att jag har rätt och ni fel,inte för att det spelar nån roll vad ni tycker men ÄNDÅ!!!!!


Vikten fortsätter att rasa,och om 0,5 kg så har jag nått nästa STORA viktmål, då har jag tappat 35 kg,vilket är halva min övervikt,

Vilket är enormt stort kan jag säga,,, Vägde från början 135,8 kg,idag väger jag 101,3 kg,skllnaden är enorm, hmm mysko att inte alla kan se det,eller det handlar nog snarare om viljan skulle jag tro,,,


Har funderat mkt sedan i söndags och bestämt mig för att fortsätta skriva på FB  iaf,och strunta i dom som undviker mig och ignorerar mig,men kommer inte skriva mkt till någon,utan kommer uppd. min sttus som jag brukar,det är slut med att jag ALLTID ska höra av mig först, och jag har även bestämt mig för att rensa min vänlista rejält,men bara för att jag nu kommer skriva på FB igen så betyder inte det att jag kommer ställa upp i tid o otid och lyssna o stötta och inte få nått tillbaka,UTAN det är FOKUS på mig själv som gäller,

Punkt slut!!!


Ha en fortsatt fin kväll och vecka alla,

Vi hörs när vi hörs om vi hörs,


Kommer självklart fortsätta blogga när  jag känner att jag har lust med det,

vilket betyder att det kanske inte kommer inlägg varje dag,

men inlägg kommer det var så säker,,,


Love & Light





Av Ulrika - 25 juli 2011 07:12

Har funderat mkt dom senaste dagarna,

och är så less på att det hela tiden är jag som ska ge ge ge,

det jag får tillbaka oftast är att personerna i fråga undviker mig,

och jag är inte så dum så jag inte fattar,

det känns att nått är totalt fel,

kanske dags att lämna vissa människor bakom mig och helt strunta i dom,

strunta i alla andra och bara tänka på mig själv,

för det lär ändå inte märkas nån skillnad,

i dagens läge verkar dom flesta vänskaper som sagt bara handla om att jag ska ge,ge,ge av mig själv,,,

jag skrev dom flesta för det gäller inte alla mina vänner,

men dom som unviker mig och har gjort så senaste veckan utan anledning,ja jag är säker på att ni vet vilka ni är!!!!!

känns som det är dags att sluta vara snäll och alltid ställa upp,ska nog bara fokusera på mig själv framöver istället,vänskap är inte vad jag trodde det var uppenbarligen!!!

kankse det bästa för mig vore att bryta helt,så fick dessa personer klara sig själva istället för jag klarar mig då bra det är en sak som är säkert iaf,,,


Idag är det måndag och jag har lite att fixa med,

ska även iväg in till Uppsala med min syster,


Annars är det tvätta inför sonens resa på tors-sönd som gäller,

sedan packa lite åt honom,

lika bra att börja så jag inte har allt kvar på onsdag,

för då blir jag borta några timmar under dagen,

Är så glad att han får åka med på denna resan,

dom kommer ha superkul det vet jag,


detta var ett litet trist inlägg men jag bara måste skriva av mig,

och det är min blogg så jag skriver vad jag själv vill!!!


Love & Light


Av Ulrika - 23 juli 2011 11:02

Sov så bra i natt igen,nästan  9 tim,

helt otroligt underbart,är övertygad om att sömnen blivit så mkt bättr pga att jag hamnat i balans både kroppsligt och mentalt efter operationen,

Njuter av mitt nya liv fullt ut,allt fungerar precis som det ska,


Idag ska vi på kalas hos syster,hennes näst yngsta dotter fyller 8 år på onsdag,

så kalaset blir idag,det ska bli så trevligt <3


Böt ju messenger härom dagen,och av alla jag hade på min förra som var en hel del kan jag säga så har jag nu 4 stycken,ja det bevisar ju bara att intresset är väldigt svalt att ha nån kontakt med mig utöver Facebook,så nu släpper jag det,kommer inte nämna det med ett ord mer, from nu blir det kontakt via facebook!!


Dags o äta lite lunch om en stund och sedan vid 13:30 ska vi bege oss hem till syster :D Kommer bli en underbar dag som alltid när vi träffar min syster med familj <3


Önskar alla en underbar dag,var rädda om er och gör det bästa av dagen <3


Love & Light 


Av Ulrika - 22 juli 2011 20:36





Kan ärligt säga att för första gången i mitt liv ser jag mig själv som vacker ♥ Den kvinna som alltid funnits inom mig men som aldrig fått chansen att visa sitt rätta jag,

Min självbild är helt förändrad och jag känner harmoni och lycka,

All kärlek♥♥♥ 

 

Av Ulrika - 22 juli 2011 16:35


ja ja ja jag har bytt blogg igen,men jag gör som jag vill,, så det får folk tycka vad dom vill om,


idag har jag storstädat köket,så himla fint det blev,blev så nöjd,skönt ha det gjort,tycker jag har vart jätteduktig!!!


                


Fredag idag och ikväll blir det lugn o ro med familjen och kolla på film och äta gott när maken kommit hem.

Allt går jättebra med maten o att tappa vikt,helt otroligt bra måste jag säga,allt har gått över förväntan,och jag är så STOLT över mig själv!!!


Ha en fin kväll alla 




Love & Light


Av Ulrika - 21 juli 2011 16:15

 

 Nu var det ett antal dagar sedan jag skrev,
men har haft fullt upp och gjort så mkt annat,

I helgen som var hade vi besök av våra vänner från Linköping,
Maria och Kenneth ,min mans brorsdotter och hennes sambo,
Vi hade en helt underbar Fre-lörd så supertrevligt och roligt,
Vi njöt av varje sekund :)

I måndags så var det dags för sonen att åka till min syster och han har vart där denna veckan,
och haft jättekul,så snällt att han fick komma dit,
Han kommer hem ikväll,så då blir ordningen återställd här hemma ;)))

Kan knappt fatta att jag gått ner så mkt som jag gjort,
det är -34 kg om 1 kg så når jag mitt nästa STORA viktmål.
att tappa HALVA min övervikt,
Hade 70 kg övervikt från början då jag vägde 135,8 kg
Idag väger jag 101,8 helt otroligt vilken känsla,
Denna veckan har vart en milstolpe på vägen,
för nu har jag rensat ut min garderob,bort med alla gamla stora kläder ,
har bara sparat det nya och en del plagg som jag haft längre tillbaka,
som får duga ett tag framöver tills jag kan köpa mer nya kläder,

Jag är så STOLT över mig själv och det jag gjort för att förändra mitt liv,
Älskar mitt nya liv där jag sätter mig själv först,
Och det enda som betyder något är min egen familjs stöd,
Och det vet jag att jag har,älskar min man o son över allt annat <3<3<3

Var tvungen fixa en ny messenger i går,
jag höll helt ärligt på att bli galen,
jag blev utloggad varannan minut,det gick inte att skriva,den hängde sig allt som oftast,
så jag lessnade och fixade en ny,
Vill ha en som fungerar så jag kan prata med min älskade syster där,
då jag inte har råd att ringa o prata så ofta,så är detta ett mkt bra sätt :)))

idag blir det lungt,ska inte göra så mkt utan bara softa,
blir nog någon film under dagen och sedan en stunds vila,
blir mysigt krypa ner i sängen i detta regnvädret och bara vara <3

Ha en fin dag,kom ihåg att dagen blir vad man gör den till,
och min dag blir underbar jag lovar <3<3<3

Love & Light
 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards