Ulrikas World

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Ulrika - 13 augusti 2011 19:15

Snart 1 månad sedan jag skrev sist,

Har hänt otroligt mkt i mitt liv under denna tiden,

Men tänker inte ens ta upp det här,

Dom närmaste vännerna vet om det redan vad jag gått igenom,

Och vissa andra ska inte veta om precis allt,

Det är bäst så,


Börjar inse att vissa som jag vart vän med börjar jag glida i från,

Det är sant som det är sagt att vissa vänner har man bara en tid i livet,

Sedan går man vidare och lämnar det bakom sig,

Det stämmer så bra in på vissa måste jag säga,

Känns inte som vi har så mkt o säga varandra längre,

och då är det bättre låta det vara anser jag,,,


har haft enormt bra upplevelser denna veckan,

och dom kommer jag leva på länge,

Tänk så underbart mötet med goa Ulla var i Torsdags,

Den reaktionen jag fick av henne är absolut det bästa jag vart med om,

Hon är så ärlig och underbar som person,

Jag chockade henne lite hihi,hon sa flera ggr att jag fick ursäkta henne om hon stirrade på mig,men hon kunde inte fatta att det var JAG som satt där,

Hon sa att jag var så olik mig så hon blev helt chockad,

Och det var inte bara att jag tappat vikt,utan hon tyckte även min kroppshållning var helt annorlunda och att jag utstrålade en sån positiv energi,

Hade verkligen några underbara timmar med henne,

Och innan jag gick så fick jag en kram och hon sa att jag måste komma tillbaka igen så hon får se hur det går,och att vi även fortsätter ha mailkontakt,

Och det ska vi absolut ha,en sådan här person har man bara turen att träffa på väldigt sällan,Och hon vill verkligen veta hur det går för mig med min rehabilitering och när jag får jobb,känner i hjärtat att hon är ärligt intresserad och bryr sig om mig,känns bra att ha detta stödet,när andra sviker så totalt,


Mår kanon bra,

fick det bästa omdömet jag kunde få av överviktsenheten när jag var där i Torsdags,,,

Hon tyckte att jag hade gjort allt rätt,hade rätt inställning och prioriterade rätt saker,Hon sa att hon gav mig omdömet att detta var en solskenshistoria och att jag var värd en guldstjärna,helt underbart, känner mig än mer motiverad att fortsätta denna vägen,


Idag väger jag 96,6 kg så snart har jag gått ner 40 kg,

Helt otroligt lycklig över detta,

och jag vet exakt vad dte är jag lyckas med,

Så jag är grymt stolt över mig själv även om mina framgångar sticker i ögonen på vissa av ren avundsjuka,

Men det bryr jag mig inte om,inte mitt problem,

Jag har kämpat hårt och inte fått något gratis,

Gjort många uppoffringar men det känns inte som uppoffringar längre,

För jag njuter i fulla dag av mitt nya liv <3

Skulle inte ha det ogjort,absolut INTE!!!


Ha en fortsatt fin lördag!!!


Love & Light

Ovido - Quiz & Flashcards