Ulrikas World

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Ulrika - 17 augusti 2011 08:00

Tänk att allt ordnar sig så bra,

Trots alla orosmoln som funnits den sista tiden,

så ordnar sig allt NU,

Känns som vi fått kontrollen och självständigheten i vårat liv,ÄNTLIGEN!!


Som ingen av mina vänner missat så blev jag då borttagen av en vän jag haft i snart 8 år,har ju hänt lite då o då att hon tar bort mig,men denna gången är totalt annorlunda mot förut,när detta hände NU så känner jag att what ever,vill hon ta bort mig så FINE!!Känns inte som jag direkt bryr mig,det är hennes val och jag ville inte ta bort henne utan hon gjorde det för att jag sa sanningen om vissa saker,men hon har aldrig kunnat tåla sanningen,så det var lika bra att detta hände tycker jag,

Och den person som jag är idag kan inte bara hålla tyst när jag känner att jag blir fel behandlad eller någon är elak mot mig,Det visar då hur STARK jag är som står på mig,Jag måste säga vad jag tycker och tänker inte låta någon förstöra något i min väg framåt,punkt slut!!!


Lika när det gäller mina föräldrar vi har brytit totalt med dom,

vill inte ha nått med dom att göra,

Och allt hemskt mina föräldrar sa om mig,ja det är svårt att glömma,

Men jag har ändå släppt det,och gått vidare,

Herregud jag når mina delmål med jämna mellanrum,

trots allt jobbigt som hänt senaste månaderna,

Finns inget som hindrar mig längre,

Mitt fokus är på mig själv och mitt bästa och så självklart familjen!!


I måndags nådde jag mitt nästa STORA viktmål,att tappa 40 kg av min övervikt,Har nu gått ner 40,3 kg,väger idag 95,5 kom då ihåg att jag faktiskt vägde 135,8 från första början,Har nu "Bara" ca 30 kg kvar tills jag når mitt slutliga viktmål,som jag är fast besluten att nå !!!


Idag ska jag då på det sista mötet med min psykolog,ett så kallat avstämningsmöte,ska bli så j*'la underbart,Tänk att jag nått detta målet att bli klar med min terapi,och vara så stark,motiverad att jag klarar mig på egen hand,det är ENORMT stort,för jag har faktiskt gått i Terapi i 7 år,med olika samtalskontakter,men denna psykologen har jag haft i ca 2 år och hon är den absolut bästa,helt underbar person,som jag hade turen att få kontakt med,

Så idag når jag ett av dom största målen på min resa och kan ta mitt nästa steg framåt,Är så STOLT över mig själv!!


idag var det skolstart för sonen,han var trött men det gick bra få upp honom,

är nog spänningen inför skolan som gjorde att han kom upp,lär nog bli svårare imorgon kan jag tänka mig hihi ;)


Denna veckan händer mkt,har städat,tvättat,ska fortsätta med det imorgon,sedan ska det handlas mat,och på lördag ska jag åka till Uppsala och handla presenter till sonen som fyller 16 år på söndag,Ska även handla lite nya kläder till mig,det behövs kan jag säga,har knappt nått att ta på mig,och 40 kg är enormt mkt och jag har ju tappat ca 4-5 storlekar så nog behövs lite nytt :D


Ha en fin dag mina vänner och läsare!!!


Love & Light

Ovido - Quiz & Flashcards