Ulrikas World

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Ulrika - 24 augusti 2011 15:21

   

  Jag DÅ och NU



 Slutet på mars -2011                   Slutet på Maj - 2011         20 Augusti - 2011

 


Från början var jag ännu mera överviktig än på den första bilden här,

Och allt som allt har jag gått ner 40,5 kg

20 kg innan operationen(GBP) Den 25 Maj 2011

Och nu 20,5 kg på 3 månader,

Det har vart en helt otrolig resa hittills,

och det vet jag att det kommer fortsätta att vara,

Började min resa 26/2-2010

Så det har snart gått ca 1,5 år och på den tiden har jag alltså tappat över 40 kg

Jag har gått från 135 cm i midjan ner till 105 cm

Det innebär att jag gått från storlek 3XL ner till Large

Mitt BMI har sänkts från 49,6 ner till 34,9 


Så nog är jag förändrad,

Och jag älskar det jag ser,

men trots detta så är mitt slutliga mål ca 30 kg bort,

Många oponerar sig mot detta målet,

Det är precis som att dom känner sig hotade av att jag tappar all min övervikt,

och att avundsjukan tar överhanden så totalt !!!


MEN kom då ihåg att inget av det jag uppnått är gratis,

som många tycks tro,

utan jag har kämpat en lång lång tid,

och det kommer jag få fortsätta att göra dagligen,

om nu någon trodde nått annat så TÄNK OM !!!


Jag är jätteSTOLT över det jag lyckats med på min resa,

Hela mitt liv har jag förändrat

Och det var det bästa valen jag kunde göra,


Se bara vart jag står idag om jag jämför med var jag var för ca 2 år sen

Då var det panikångest,depressioner,självmordstankar,socialfo
bi,

Idag är jag en stark,motiverad,självständig kvinna som vet vad jag vill,

Inget kommer stoppa mig på min väg fram mot min ljusa framtid,

med dom rätta valen för min egen skull når jag mina mål var så SÄKER!!!


Love & Light 





Av Ulrika - 24 augusti 2011 09:25

En ny dag,

Ska greja lite hemma,vika tvätt och lägga undan allt,så det är gjort,

Är skönt att få lite gjort,så det inte blir så mkt inför helgen och kalaset på söndag


Fredrik har vart hemma från skolan sen i måndags,han är förkyld och har feber,

Men han börjar bli piggare så förhoppningsvis kan det bli skola imorgon,


Igår skaffade jag ett Twitterkonto, och det är faktiskt roligt,hade inte trott det,

Men börjar lessna på FB mer och mer så from nu blir det mer twitter och msn,och så bloggen såklart...

Och mindre statusuppdateringar på FB,

Vill någon veta vad som händer i mitt liv så är det dessa ställen som gäller istället...


Annars så går livet precis som det ska framåt,och jag uppnår mina utsatta mål med jämna mellanrum,

har insett exakt hur jag vill ha det vad det gäller vänner,

Och ingen kommer någonsin komma undan med att behandla mig så respektlöst som ett antal personer gjort senaste tiden,

Och vill man inte ge nått tillbaka så är inte jag den vän man söker,

för mig handlar det from nu om ge och ta till 100%

Om jag ger av mig själv om och om igen och inget får tillbaka då är det bye bye!!


Vikten har stått stilla ca 1 vecka nu och det är riktigt skönt,

så att jag kan komma ikapp rent psykiskt,

För jag har iaf tappat över 20 kg på ca 3 mån,

Och det är väldigt mkt och enormt fort har det gått,

Så det behövs att det stannar upp emellanåt,


Nu ska jag sluta skriva för stunden,kanske skriver mer senare,det visar sig...


Ha en fin dag alla vänner o andra som läser denna blogg!!


Love & Light


Ovido - Quiz & Flashcards