Ulrikas World

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Ulrika - 26 augusti 2011 17:15

Haft fullt upp ett par dagar,

Städat,tvättat,handlat...

allt för att fixa inför söndagen och kalaset för sonen som fyllde 16 år i söndags,

Skönt att ha nästan allt klart iaf...


Har haft lite jobbigt med maten dom senaste dagrna

med smärtor i magen och så,

Svårt att äta ibland,och det är ju så det är,

men det kommer mer sällan ju mer tid som går sen operationen,


Även om allt gått över förväntan både innan,under och efter operationen,

så är det vissa dagar som är fördjävliga,det ska ingen tro nått annat om,

men man får se det första året som ett läroår,

och man lär sig av sina misstag,

för man måste lära om sig på nytt vad och hur och hur mkt man kan äta,

Inte allt jag tål längre och vissa saker undviker jag till 100%,

För jag vill då inte ha dumpningar,

det är verkligen ingen skön upplevelse tro mig,


Vet att det finns många som testar och ska äta sånt som inte är bra,

som godis,chips,söta drycker,kolsyrade drycker,fika bröd,mjuk bröd,mkt fett och mkt socker...

listan kan göras längre,men jag tror ni förstår vad det är jag menar,,,

och dessa saker äter jag absolut inte längre,skulle inte ens falla mig in att smaka det igen,


Från början när jag började min resa mot operationen,ett friskare,sundare liv så  hade jag ett sockerberoende som gett mig en del följd sjukdomar,

Det var ett rent helvete,men jag fick bort mitt socker beronde,det var fruktansvärt,men jag lyckades och idag har jag inget sötsug över huvudtaget,

är väldigt stolt över dom förändringar jag lyckats göra,och det är inte lite,

Har verkligen ett helt nytt liv som jag njuter av till fullo,och det är ingen överdrift,tro mig...


Nu önskar jag alla läsare en fin kväll,


Love & Light




Ovido - Quiz & Flashcards